Як Перевірити Двигун на авто. Основні ознаки проблем з двигуном.
Перевірка та діагностика дигуна при купівлі авто доволі складний процес. При перевірці авто перед купівлею не завжди можна виявити проблеми з силовою частиноною автівки без спеціаліста або спеціальних знань. Покупці, як правило, завжди звертають увагу на пробіг автомобіля, але він далеко не завжди відображає реальний стан авто. Важливо розуміти, що не завжди мотор, який при цьому сильно зношений, обов’язково має погано заводитись і «тягнути», а також шуміти, стукати і т.д.
Буває так, що на перший погляд начебто з двигуном все добре – працює рівно, не димить, нормально запускається, тяга нормальна, але новий власник авто через деякий час може стикнутися з доволі дороговартісним ремонтом агрегата.
Ми поговоримо про можливість діагностувати основні проблеми двигуна без його разбору та дефектовки. Забігаючи наперед – краще зверніться до професійної перевірки авта, бо гарно перевірити може лише людина, котра стикається з цим кожен день.
Визначення ступеня зносу двигуна:
Насамперед, перевірку ДВС необхідно починати з аналізу роботи двигуна. Як вже було сказано, в нормі не допускаються труднощі при запуску, троїння під час роботи, стукіт, шуми та інші сторонні звуки, вібрації тощо. Однак навіть наявність тих чи інших відхилень не обов’язково свідчить про те, що двигун вийшов з ладу.
Наприклад, запуск може ускладнюватися через збої в роботі системи запалення, проблемного стартера або недозарядженого АКБ. Стукати на холодну також можуть гідрокомпенсатори, цілком можливо, що шум видають ролики та підшипники приводів, навісного обладнання тощо.
Якщо досвіду недостатньо, щоб точно визначити джерело шуму чи інші причини збоїв, тоді насамперед слід звертати увагу на технічні рідини та їх стан. Починати перевірку слід із моторного масла. Важливим показником є витрата мастила. Якщо двигун почав витрачати масло, при цьому потрібно доливати близько літра на тисячу кілометрів, тоді цілком можливе сильне зношування циліндро-порневої групи (при врахуванні того, що мотор сухий, немає течій сальників і прокладок).
Додатково слід перевірити і вихлопні гази, оскільки наявність сизого чи синього масляного диму з вихлопної труби також вкаже на причину підвищеної витрати мастила. Паралельно слід відкрутити кришку маслозаливної горловини на заведеному двигуні. Якщо явно видно дим – тоді це ще одна ознака проблем із поршневою групою та циліндрами, але може бути і проблема з вентіляцією картерних газів.
Також слід викрутити свічки запалювання, щоб проаналізувати нагар на них. У цьому випадку перевірка двигуна та його стану зі свічок запалювання зводиться до того, що за наявності серйозних проблем з ЦПГ нагар буде чорним, можуть бути видно сліди олії тощо.
Всі перелічені вище ознаки можуть вказувати на те, що двигун має проблеми з поршневими кільцями, можуть бути зношені стінки циліндрів. Також можливий варіант, коли олія витрачається в результаті того, що необхідна заміна сальників клапанів (маслознімних ковпачків).
Перевірка поршневої та шатунної групи двигуна:
Без спеціального обладнання описаними вище методами діагностики двигуна визначити складно. Можна виявити наявність проблеми, але точну причину встановити може бути складно. Враховуючи ці особливості, наступним етапом під час перевірки стають наступні дії:
- Замір компресії;
- Ендоскопія двинуна
- Вимір тиску масла в двигуні;
Компресія двигуна є умовним показником стану двигуна, крім того є двигуни де доволі складно перевірити компресію за рахунок конструктивної особливості.
При цьому важливо розуміти, що компресія у двигуні залежить від багатьох факторів та умов. Наприклад, зниження показника може відбуватися не тільки через проблеми з ЦПГ, але і в результаті несправностей, пов’язаних з ГРМ. Компресія може знижатися в тому випадку, коли виник прогар клапана, або проблеми з сідлами клапанів, кільцями поршнів, тощо. Висока компресія свідчить про попадання олії в циліндри. Замір компресії надасть Вам загальний стан двигуна і що в ньому є або нема проблеми.
Якщо ж йдеться про перевірку вживаного авто перед покупкою продавець не завжди готовий до цієї процедури.
Якщо Ви вже заміряли компресію – то вже варто зробити і ендоскопію двигуна, тим паче що свічки вже викручені. Ендоскопія Вам надасть більш повну інформацію про стан двигуна. Можна перевірити на наявність задирів на циліндрах, стан клапанів, нагару, наявності олії в камері згоряння, тощо.
Також на деяких автомобілях компьютерною діагностикою можна перевірити баланс холостого ходу, пропуски запалювання, корекцію по форсунках, тощо.
Вимір тиску масла в двигуні – теж важливий фактор перевірки двигуна, а сам спосіб дозволяє визначити приблизний стан масляного насосу, шатунних підшипників, шийок коленвала і т.д. Викручується датчик тиску олії, після чого в це місце через перехідник підключається манометр, або на деяких авто можна перевірити компьютерною діагностикою, але треба розуміти, що оперувати і давати діагноз без спеціальних знань не варто.
Щоб Вам було простіше ось перелік на що варто звернути увагу при перевірці двигуна:
- Невпевнений запуск
- Низька компресія
- Синій дим із вихлопної труби
- Нерівний холостий хід
- Висока витрата масла
- Млявий розгін
- Низький тиск олії
- Підвищена витрата палива
- Нагар на свічках
- Стукіт у двигуні
- Сильна детонація
- Високий тиск картерних газів
Якщо ви помітили декілька проблем з переліку списку . Нерідко за несправність механічної частини двигуна помилково приймають якусь іншу поломку, що виявляється схожими симптомами – це можуть бути проблеми системою випуску або впуску, перебої з живленням, проблемою з ЄГР або сажовим фільтром. Простіше кажучи – без високоякісної комплексної діагностики авто вам точно не обійтися.